Turystyka biznesowa w Katowicach dynamicznie się rozwija

eec

Rok 2017 był kolejnym wyjątkowym okresem dla rozwoju przemysłu spotkań w Katowicach – wynika z najnowszego raportu „Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2017 roku". W mieście pojawili się nowi inwestorzy z różnych sektorów gospodarki, w tym także na rynku hotelarskim, zwiększyła się liczba odwiedzających miasto uczestników spotkań konferencyjnych i wydarzeń biznesowych. Jednym z kluczowym czynników sukcesu jest ogromny potencjał oddanego do użytku w 2015 r. Międzynarodowego Centrum Kongresowego (MCK), który ze Spodkiem tworzy największą przestrzeń konferencyjna w Polsce.

W 2017 roku zorganizowano w Katowicach 6334 wydarzeń biznesowych, w tym kolejną edycje Intel Extreme Masters z ponad 170 tys. gości, a także Europejski Kongres Gospodarczy, Międzynarodowe Targi Górnictwa, Przemysłu Energetycznego i Hutniczego czy też Targi Muzyki Świata WOMEX.


Ponad 826 tys. gości wydarzeń konferencyjnych i targowych przybyło do Katowic w 2017 r. Kolejny rok z rzędu jest rekordowy! Do Katowic w zeszłym roku przyjechało o 64 tys. więcej osób więcej niż w 2016 r. Oznacza to 8% wzrost. To pokazuje, że sprawdza się nasza konsekwentnie realizowana strategia ukierunkowana na rozwój turystyki biznesowej, ściąganie nowych imprez biznesowych oraz rozwijanie tych, które już przyciągnęliśmy. W grudniu tego roku oczy całego świata będą zwrócone na Katowice – bo to właśnie nasze miasto będzie gospodarzem Szczytu Klimatycznego COP 24, na który przybędzie do Katowic blisko 40 tys. decydentów z całego świata. Z kolei w przyszłym roku będziemy gościć Światową Konferencję Antydopingowa – mówi Marcin Krupa, prezydent Katowic. – Za każdym razem podkreślamy, że tysiące gości w Katowicach to realne zyski dla miasta i naszych mieszkańców. Rozwija się zaplecze hotelowe i konferencyjne, zarabiają firmy cateringowe, restauratorzy, taksówkarze, czy lokalni sklepikarze. Przeciętnie uczestnik konferencji korzystający z noclegu „zostawia" w Katowicach blisko 628 zł, a nie korzystający 141 zł. Co ważne, wiele osób, które przyjeżdżają do Katowic w celach biznesowych – chętnie tu wraca, by np. z całą rodziną iść na koncert Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w jednej z najlepszych sal koncertowych świata czy też wybrać się na jeden z katowickich festiwali muzycznych znanych w całej Europie. To doskonała promocja Katowic – dodaje prezydent Krupa.


Spośród 6 334 spotkania biznesowych, jedna czwarta z nich trwała dwa dni lub dłużej. Warto tutaj podkreślić, że wydatki uczestników wydarzeń konferencyjnych poniesione przez nich w Katowicach wyniosły ponad 140 mln zł. W świetle badań uczestników spotkań konferencyjnych - Katowice są miastem, które spełnia wymagania delegatów w zakresie wydarzeń biznesowych. Wraz z rozwojem popytu na spotkania rozwija się także baza noclegowa w mieście, pojawiają się nowi inwestorzy, a realizowane inwestycje infrastrukturalne poprawiają, i tak już dobrze ocenianą, dostępność komunikacyjną Katowic. – Rozwojowi różnych sektorów gospodarki w Katowicach, rosnącej liczbie inwestorów, sprzyja także rozwój hotelowej bazy noclegowej, a także rozbudowy jak i modernizacji zaplecza konferencyjnego dla spotkań grupowych – czytamy w raporcie Rynek turystyki biznesowej w Katowicach w 2017 roku autorstwa dr Krzysztofa Cieślikowskiego. W Katowicach znajdują się 22 hotele, w których może pomieścić się blisko 4,5 tys. gości, a dzięki doskonałej komunikacji, goście wydarzeń w stolicy metropolii bez problemu mogą korzystać także z bazy sąsiednich miast.

Katowice stały się gospodarzem wydarzeń, które stały się ich wizytówką, np. Intel Extreme Masters, Europejski Kongres Gospodarczy, a jednocześnie stale starają się pozyskiwać kolejne. – W 2017 roku ogłoszono, że Katowice będą gospodarzem kolejnych wielkich międzynarodowych wydarzeń, które mogą być kolejnymi kamieniami milowymi w rozwoju turystyki biznesowej, różnych sfer życia społeczno-gospodarczego miasta Katowice, jaki i promocji miasta, szczególnie na rynkach międzynarodowych – twierdzi w raporcie dr Krzysztof Cieślikowski.


Warto podkreślić, że MCK w Katowicach realizowane jest największe wydarzenie biznesowe w Polsce - międzynarodowe targi gier komputerowych i oprogramowania Intel Extreme Masters. W ciągu trzech dni MCK i Spodek odwiedziło ponad 170 tys. osób. Warto dodać, że w 2018 roku IEM z powodu olbrzymiego zainteresowania trwał , po raz kolejny, aż dwa weekendy. Tegoroczna edycja IEM przyciągnęła do Spodka i Międzynarodowego Centrum Kongresowego 169 tys. osób. Transmisje na żywo, materiały wideo i inne publikacje na Twitterze i Facebooku dotyczące wydarzeń wyświetlano 187 mln razy, generując zaangażowanie na poziomie 9,3 mln. Rekordowa pula nagród wszystkich turniejów rozegranych na przełomie lutego i marca w Katowicach wyniosła ponad 7 mln złotych.


Turystyka biznesowa stała się istotnym produktem miasta, który oddziałuje na różne sfery życia gospodarczego i społecznego oraz jest istotnym elementem promocji Katowic zarówno na rynkach krajowych, jak i międzynarodowych.


Podsumowanie w liczbach turystyki biznesowej w Katowicach w 2017 roku:

  • 6334 wydarzeń biznesowych, w tym ponad 25% trwało dwa dni lub dłużej
  • 827 tys. uczestników wydarzeń biznesowych (o 8,4% więcej niż w 2016 roku)
  • 22 hotele na terenie miasta z 4360 miejscami
  • 232 spotkania konferencyjne i biznesowe na terenie MCK, w których udział wzięło ponad 533 tys. uczestników
  • średnio wydatki delegata korzystającego z noclegu wynosiły blisko 628 zł, w tym na noclegi nieco ponad 300 zł
  • Uczestnicy konferencji jednodniowych średnio pozostawili w mieście 141 zł
  • Całkowite wydatki uczestników spotkań konferencyjnych wyniosły prawie 140 mln zł

    Pełny raport do pobrania TUTAJ

źródło: http://www.katowice.eu/miasto/aktualnosci?ItemID=2974&ListID=%7bD5DEA5D0-1093-414A-AB2A-4A83B293CB9E%7d 

Spodek w Katowicach › Skocz do Spodka

Nowa Polityka Prywatności i klauzule informacyjne

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych przetwarzamy Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów oraz usług online (w tym Strefy Premium, raportów, rankingów lub licencji na przedruki).

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP Event Center Sp. z o.o.