Fixed multimedia equipment


All the conference and exhibition rooms at the International Congress Centre are fitted with high-grade multimedia and sound systems.
Each of the 26 conference rooms is equipped with a multimedia 3000 lumen projector, 120 X 240 cm display screen and an in-ceiling sound system.


Three multipurpose rooms for congress, trade, exhibition or music events are fitted with 495” seamless video walls.

There is also a system of info-kiosks operating in the International Congress Centre, which arouses interest among event organizers owing to the fact that it facilitates navigation and attracts participants' attention. The kiosks enable multimedia presentation of event agenda, organisational details as well as information about the partners and sponsors.

Additionally, the 2nd floor of the International Congress Centre with 26 conference rooms is fitted with a room occupancy system which allows presentation of information concerning the events held in a given room. This solution is perfect during congresses as it aids guests in navigating among events taking place in the rooms. It also allows information to be displayed about thematic session names or commencement times.

We reach out to our guests!

We enable event organizers to rent additional equipment that makes any event attractive, ensures professional presentation of multimedia materials, and enhances the guests' comfort. Among other things, we offer 48’’-75’’ monitors on support stands, multimedia projectors and display units, digital audio video mixers, laptops, column active speakers, wireless microphones, digital transmission lines for long-distance transmitting and many other modern solutions.





Furthermore, a broad selection of lighting equipment allows the arrangement original interiors at the International Congress Centre. Light ledges, spot lights and lighting drivers may establish style and colour in any space to match the needs of the event.




International events

International event organizers may rent simultaneous interpreting booths. Placement of the booths in each room is fully adjusted to the requirements of an event while the high-grade sound equipment contributes to the participants' comfortable reception. What is more, the Auditorium of the ICC is fitted with three interpreting booths, an enhancement inspired by the numerous international events taking place in the International Congress Centre.

Comfortable video-conferences

The rich multimedia offer of the International Congress Centre is supplemented by four mobile Cisco video-conference sets. These state-of-the-art systems allow our clients to hold business talks with partners from all over the world. An isolated internet connection ensures stability and comfort during the call.


Virtual meetings may be held both in private conference rooms and in rooms that can seat several hundred people, which allows not only for direct conversations but also transmissions of lectures or even surgeries. This is an exceptionally comfortable way to organize international meetings without the necessity of making a journey. We are capable of fully adapting any meeting organised with the use of the CISCO system to our customers' needs.

×
Spodek w Katowicach › Skocz do Spodka

Drogi Użytkowniku!

W związku z odwiedzaniem naszych serwisów internetowych możemy przetwarzać Twój adres IP, pliki cookies i podobne dane nt. aktywności lub urządzeń użytkownika. O celach tego przetwarzania zostaniesz odrębnie poinformowany w celu uzyskania na to Twojej zgody. Jeżeli dane te pozwalają zidentyfikować Twoją tożsamość, wówczas będą traktowane dodatkowo jako dane osobowe zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady 2016/679 (RODO).

Administratora tych danych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz w Polityce Prywatności pod tym linkiem.

Jeżeli korzystasz także z innych usług dostępnych za pośrednictwem naszych serwisów, przetwarzamy też Twoje dane osobowe podane przy zakładaniu konta, rejestracji na eventy, zamawianiu prenumeraty, newslettera, alertów.

Administratorów tych danych osobowych, cele i podstawy przetwarzania oraz inne informacje wymagane przez RODO znajdziesz również w Polityce Prywatności pod tym linkiem. Dane zbierane na potrzeby różnych usług mogą być przetwarzane w różnych celach, na różnych podstawach oraz przez różnych administratorów danych.

Pamiętaj, że w związku z przetwarzaniem danych osobowych przysługuje Ci szereg gwarancji i praw, a przede wszystkim prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania Twoich danych. Prawa te będą przez nas bezwzględnie przestrzegane. Jeżeli więc nie zgadzasz się z naszą oceną niezbędności przetwarzania Twoich danych lub masz inne zastrzeżenia w tym zakresie, koniecznie zgłoś sprzeciw lub prześlij nam swoje zastrzeżenia pod adres odo@ptwp.pl.

Zarząd PTWP Event Center Sp. z o.o.